2017-10-02
Здоров’я дітей майже на 50% залежить від умов їхнього життя. Дитина в школі не тільки навчається, а й харчується, розважається, відпочиває, займається спортом. Тобто час, проведений у навчальному закладі, витрачається не лише на розумову активність. "Навчаємо не за рахунок здоров’я!" - таким є наш девіз.
Завданнями школи на даному етапі є:
· формування в учнів свідомого ставлення до життя і здоров’я;
· вироблення в учнів навичок здорового способу життя;
· формування здоров’язберігаючої компетентності школярів.
Головною умовою покращення здоров’я учнів є створення здоров’язберігаючого середовища, головними ознаками якого є:
· оптимальне поєднання методів, форм, засобів навчання та виховання, їх відповідність віковим особливостям школярів;
· дослідження впливу нових навчально-методичних засобів навчання на здоров’я учнів;
· дотримання режиму рухової активності, поєднання рухового і статичного навантаження;
· забезпечення емоційно сприятливої атмосфери навчання;
· формування в учнів та їх батьків культури здоров’я.
У школі створюються такі умови для покращення здоров’я учнів:
· створюється позитивний психологічний мікроклімат, який ефективно впливає на процес навчання, виховання та здоров'я дітей;
· у навчально-виховний процес втілюються новітні методики та програми для подальшого збереження та зміцнення здоров'я школярів;
· створюється інформаційний простір з питань збереження здоров'я дітей;
· навчальні уроки та позакласні заходи носять характер здоров'язберігаючих на основі особистісно-зорієнтованого підходу;
· підвищується валеологічна культура харчування: у раціоні учнів свіжі овочі, фрукти сухофрукти, соки;
· підвищується рухова активність: фізкультхвилинки на уроках, корегуючи зарядка, ігри на перервах, проводяться Дні здоров'я, спортивні свята;
· дотримування санітарно-гігієнічного режиму школи: тепловий, повітряний, вологе прибирання;
· посилюється медико-педагогічний контроль за організацію занять з фізичної культури з урахуванням стану здоров'я дітей, фізичного розвитку та фізичної підготовленості;
· ведеться боротьба зі стресами в дітей у школі і вдома, проводяться тренінги, рольові ігри: як долати конфлікти, вправи на подолання стресових ситуацій;
· превентивна педагогіка, що сприяє здоров'язберігаючій компетентності учнів: запобігання явищам соціальної дезадаптації,
· конфліктності, невиправданої агресії, ризику, аморальної статевої поведінки, вживання наркотичних речовин, скоєння самогубства;
· забезпечуються умови проведення профілактичних оглядів школярів, дотримуються вимоги санітарно-епідеміологічного нагляду та прав дитини на конфедиційність медичного огляду, проводиться аналіз їх результатів;
· щорічно за згодою батьків учні оздоровлюються у літніх пришкільних таборах.